دو نشست علمی با موضوع «جایگاه تبلیغ در حوزههای علمیه» از سوی مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزههای علمیه برگزار می شود.
رسانه نو // مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزههای علمیه دو نشست علمی با موضوع «جایگاه تبلیغ در حوزههای علمیه» را عصر امروز یکشنبه ۳۱ تیر و صبح دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳ برگزار می کند.
نشست اول:
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
زمان: یک شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ عصر
نشست دوم:
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی
زمان: دو شنبه یکم مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶ صبح
مکان برگزاری نشست ها:
قم، بلوار صدوق(ره)، مجتمع شهید صدوقی، فاز ۷ طبقه همکف، سالن همایش ها
منبع : نشریه الکترونیکی کارگاه آموزشی
بی حرمتی دختران در روز عاشورا
رسانه نو به نقل از آوای رودکوف // در پی انتشار ویدیوی زنجیرزنی دختران بی حجاب در کرج دکتر حجت بقایی متن ادبی را منتشر کرد .....
https://avayerodkof.ir/fa/news/36042/
بی حرمتی دختران در روز عاشورا
---
به عاشورا شنیدم چند دختر
بدون روسری با روی عُریان
عزاداری نمودند در خیابان
زمانی که همه در روز خونین
نگهدارند حرمت بر شهیدان
نمی دانم چطور جرات نمودند
که عُریان آمدند سوی خیابان
همیشه حرمت خون را نگهدار
شهیدی گر بدیدی
اگر پرچم تو دیدی
اگر خنجر بدیدی بر گلویی
اگر یک دختر کوچک
تو دیدی در اسارت
اگر بانوی صبر و استقامت
در میان اشقیا دیدی
که با غیرت بگوید
از حیا و از نجابت
حجابش در کلامش شد هویدا
و گر دیدی زنی با نیزه جنگید
ولی یک لحظه مویش را
پریشان تو ندیدی
خجالت را تو آیا می شناسی؟
و یا صرفا به گوشَت
حرف دشمن را شناسی؟
تو ای دختر که با سر آمدی
عریان برای مجلس و
شرمنده کردی صاحب مجلس
به پیش شاه مردان
تو ای دختر نمی دانی
که ثارالله برای دین و احیای حیا رفت
و تو با وسوسه از سوی دشمن
مویت عریان ، حجابت بر هوا رفت
همه حرف محرم بر نماز است
نماز پشت حجابش همچو راز است
پیام ظهر عاشورا نماز است
---
حجت بقایی
شعر و ترانه انگلیسی با عنوان : دختر ، حجاب ، حیا
(( از مجموعه "من عاشق حجاب هستم "نوشته حجت بقایی ))
Poetry : Girl, hijab, modesty
(I love hijab)
The girl is beautiful with her hair
A father's wealth is his daughter's modesty
When the girl
She left her beautiful hair
That it becomes a hairy mess
Or that the beauty of a girl is hidden
Or eyes that see a beautiful face
Or that girl will leave
Bare head here and there
Or a woman can look like a man
be free
when did it happen
Let the country be prosperous with hair
naked hair
bare body
The houses were also stripped bare
There is no longer a human
To have dignity
have a mask
have a hijab
This was the difference between humans and wildlife
Man controlled his instincts
But now
They control human instincts
Angels over shameless people
they have a lot of patience
Indecency is beautiful from a distance
But the closer you go
The result is the card in the sewer
Women are like flowers in the garden of the world
A beautiful flower has its place in a garden
A lonely flower, a flower in the corner of the soil
It goes hand in hand with every look
You left your hijab.
What do you do with instincts?
What do you do with the looks of lustful men?
How do you answer God?
You played with people's minds.
Find a mark in history
that a person without religion and faith
He has been blessed
All religions have recommended modesty
Now, girl, woman, lady
Do you trade your modesty with a hair?
O woman, God created you beautiful
You are the epitome of beauty
But if you don't hide your beauty
You will be caught by the eyes of the lustful
---
Hojjat Baqaee
#i_love_hijab
#hijab
#poem
#poetry
#iranian_poem
#persian_poetry
با توجه به محبوبیت روزافزون درامهای تلویزیونی ترکیه، به نظر میرسد که این صنعت در سالهای آینده به رشد خود ادامه خواهد داد. این امر فرصتهای بیشتری را برای توسعه اقتصادی و همچنین افزایش قدرت نرم ترکیه در سطح جهانی فراهم خواهد کرد.
رسانه نو // ترکیه به عنوان یک صادرکننده پیشرو در زمینه درامهای تلویزیونی، به جایگاه برجستهای در سطح بینالمللی دست یافته و میلیونها بیننده و گردشگر را در سراسر جهان به مکانهای تاریخی و فرهنگی خود که در بسیاری از این نمایشها به تصویر کشیده شده است، جذب میکند.
این موفقیت چشمگیر، به رشد یک صنعت چند میلیارد دلاری دامن زده و کارشناسان میگویند که این امر قدرت نرم ترکیه را نیز در عرصه جهانی به طور قابل توجهی افزایش میدهد.
گردشگران در زیر نور آفتاب گرم ترکیه، از میان لوکیشنهایی که قلعههای عثمانی و بیزانس را بازسازی میکنند، عبور میکنند، با بازیگران محلی که لباسهای سنتی عثمانی به تن کردهاند عکس میگیرند و نمایشهای حیرتانگیز اسبسواری را تماشا میکنند.
یکی از این افراد، رییا تویوانن، 22 ساله، از طرفداران پر و پا قرص درامهای تلویزیونی ترکیه است که به همراه مادرش از فنلاند به استانبول سفر کرده تا از نزدیک محل فیلمبرداری سریالهای مورد علاقهاش دیدن کند.
عوامل محبوبیت
عوامل متعددی در موفقیت جهانی درامهای تلویزیونی ترکیه نقش دارند، از جمله:
داستانهای جذاب و درگیرکننده: سریالهای ترکی غالباً داستانهای عاشقانه، خانوادگی و اجتماعی جذابی را روایت میکنند که با مخاطبان در سراسر جهان هم ذاتپنداری میکنند.
تولید با کیفیت بالا: صنعت درام ترکیه در سالهای اخیر به طور قابل توجهی در زمینه تولیدات خود سرمایهگذاری کرده است و این امر منجر به ساخت سریالهایی با کیفیت بالا شده که از نظر بصری جذاب و خوشساخت هستند.
استفاده از شخصیتهای قوی و دوستداشتنی: سریالهای ترکی غالباً دارای شخصیتهای قوی و چندبعدی هستند که به راحتی میتوان با آنها ارتباط برقرار کرد و به آنها علاقهمند شد.
به تصویر کشیدن فرهنگ و مناظر زیبا: این سریالها فرهنگ و مناظر زیبای ترکیه را به نمایش میگذارند که این امر به جذب گردشگران به این کشور کمک میکند.
تاثیر بر صنعت گردشگری
محبوبیت روزافزون درامهای تلویزیونی ترکیه، تاثیر قابل توجهی بر صنعت گردشگری این کشور داشته است. بسیاری از طرفداران این سریالها از سراسر جهان به ترکیه سفر میکنند تا از مکانهای فیلمبرداری سریالهای مورد علاقه خود دیدن کنند و فرهنگ این کشور را از نزدیک تجربه کنند.
این امر به رونق کسب و کارهای محلی در این مکانها کمک کرده و به طور کلی به افزایش درآمدهای حاصل از گردشگری در ترکیه منجر شده است.
قدرت نرم
علاوه بر این تاثیرات اقتصادی، موفقیت درامهای تلویزیونی ترکیه، قدرت نرم این کشور را نیز در سطح جهانی به طور قابل توجهی افزایش داده است. این سریالها تصویری مثبت از ترکیه به عنوان کشوری مدرن، با فرهنگ غنی و مردمی مهماننواز ارائه میکنند. این امر به نوبه خود، میتواند به افزایش روابط دیپلماتیک و فرهنگی ترکیه با سایر کشورها کمک کند.
آینده
با توجه به محبوبیت روزافزون درامهای تلویزیونی ترکیه، به نظر میرسد که این صنعت در سالهای آینده به رشد خود ادامه خواهد داد. این امر فرصتهای بیشتری را برای توسعه اقتصادی و همچنین افزایش قدرت نرم ترکیه در سطح جهانی فراهم خواهد کرد.
منبع انگلیسی: apnews
منبع فارسی: شارا
منتشر شده در : http://hojjatbaqaee-ir.blogfa.com/post/4110
در مقاله حاضر، نویسنده، دکتر آرش ابی زاده، فیلسوف و استاد علوم سیاسی دانشگاه مک گیل، به بررسی نظام انتشار دانشگاهی و چالشهای موجود در آن میپردازد.
رسانه نو // در مقاله حاضر، نویسنده، دکتر آرش ابی زاده، فیلسوف و استاد علوم سیاسی دانشگاه مک گیل، به بررسی نظام انتشار دانشگاهی و چالشهای موجود در آن میپردازد.
ایشان با تمرکز بر سودهای هنگفت ناشران تجاری و قیمتهای گزاف اشتراک مجلات، استدلال میکنند که این امر دسترسی به دانش را محدود کرده و به نفع شرکتها به جای پیشرفت علمی عمل میکند.
نظام فعلی انتشار دانشگاهی
نویسنده با اشاره به انحصار ناشران بزرگ دانشگاهی مانند Elsevier، Wiley و Taylor & Francis، به حاشیه سود 40 درصدی این شرکتها اشاره میکند که با سودآوری شرکتهای فناوری پیشرو برابری میکند. این امر در حالی است که دانشگاهها و کتابخانهها برای دسترسی به مجلات علمی ملزم به پرداخت هزینههای هنگفتی هستند که فشار مالی قابل توجهی بر آنها وارد میکند.
مشکلات نظام فعلی
دکتر ابی زاده محدودیت دسترسی به تحقیقات علمی را یکی از پیامدهای منفی نظام فعلی میداند. این امر بهویژه برای محققان و عموم مردم در کشورهای در حال توسعه که توان پرداخت هزینههای اشتراک را ندارند، چالشبرانگیز است.
علاوه بر این، نویسنده بر نقش این نظام در انتشار اطلاعات نادرست و تبلیغات تأکید میکند. تمرکز ناشران بر سودآوری، منجر به اولویتدهی به انتشار مقالات بیشتر به جای بررسی دقیق کیفیت آنها شده است.
راهحل پیشنهادی
نویسنده با ارائه جایگزینی به نام "انتشار الماس"، خواستار تغییر در نظام فعلی است. در این مدل، دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی با همکاری یکدیگر، مجلات را به صورت "دسترسی آزاد" بدون هیچ گونه هزینهای برای نویسندگان یا خوانندگان منتشر میکنند. این امر به تضمین دسترسی آزاد به دانش برای همه و تشویق تحقیقات علمی باکیفیت کمک میکند.
دعوت به اقدام
نویسنده از دانشگاهیان و جامعه علمی در سراسر جهان میخواهد که با انتشار در مجلات دسترسی آزاد و حمایت از ابتکارات جدید انتشار، به این جنبش بپیوندند.
ایشان بر این باورند که با تلاش جمعی میتوان به سوی سیستمی عادلانهتر و کارآمدتر برای انتشار دانش گام برداشت.
نقد و بررسی
در حالی که مقاله حاضر نقدی قوی از نظام فعلی انتشار دانشگاهی ارائه میدهد، میتوان به برخی نکات در مورد آن نیز اشاره کرد.
نویسنده به طور کامل چالشهای عملی انتقال به یک مدل انتشار کاملاً دسترسی آزاد را بررسی نمیکند.
مقاله دیدگاه ناشران تجاری را در مورد این موضوع ارائه نمیدهد.
با وجود این، مقاله حاضر به عنوان نقطه شروعی مناسب برای بحث و گفتگو در مورد آینده انتشار دانشگاهی عمل میکند و خوانندگان را به تفکر در مورد جایگزینهای بالقوه برای نظام فعلی ترغیب میکند.
منبع انگلیسی: theguardian
منبع فارسی: شارا
منتشر شده در : http://hojjatbaqaee-ir.blogfa.com/post/4109