رسانه نو

رسانه نو

تولید و انتشار اخبار ، گزارش
رسانه نو

رسانه نو

تولید و انتشار اخبار ، گزارش

مرگ معلم فداکار سردشتی در رودخانه پس از نجات دانش آموز خود


یک معلم اهل نلاس از توابع شهرستان سردشت برای نجات یک دانش آموز، خود را به رودخانه «زاب» در نزدیکی پل روستای «گومان» در استان آذربایجان غربی انداخت و پس از نجات دانش آموز، جان خود را از دست داد.

به گزارش رسانه نو، از قرار معلوم، این اتفاق هنگام برگزاری اردوی تفریحی برای یکی از دانش آموزان کلاس قرآن شهر نلاس، در آب رودخانه زاب در منطقه پل گومان، می‌افتد و مرحوم «دلشاد ابوبکرزاده» معلم کلاس قرآن، برای نجات جان شاگردش خود را به امواج خروشان رودخانه زاب می‌اندازد.

این معلم فداکار با وجود آنکه موفق به نجات شاگردش می‌گردد، اما خود به علت خستگی زیاد ناشی از فشار آب، جانش را از دست می‌دهد.

قرار است پیکر بیجان این معلم فداکار پس از طی مراحل قانونی در قبرستان پیرشیخ شهر نلاس به خاک سپرده شود./ ایلنا

به گزارش رسانه نو ، در پیام آیت الله حسینی بوشهری به مناسبت روز خبرنگار آمده است :


بسم الله الرحمن الرحیم


در دنیای امروز، رسانه‌ها و فضای مجازی بر افکار و اذهان، نفوذ غیر قابل انکاری پیدا کرده‌اند. حضور گسترده دشمنان در پشت سکان مدیریت رسانه‌ها، این محصول مفید و مؤثر را به ابزاری برای ترویج جهالت، نفرت و مدیریت افکار عمومی ملت‌ها تبدیل کرده است.

برای مقابله با امواج مسموم تحریف و دروغ، نیازمند امیدپراکنی، نشاط افزایی و ترویج تعقل در فضای عمومی جامعه هستیم و در این میان نقش خبرنگاران دلسوز، خستگی ناپذیر، اخلاق مدار، تیزبین و مطالبه گر، بسیار پررنگ است.

خبرنگاران، این مجاهدان میدان جهاد تبیین علاوه بر شناسایی و روشنگری نسبت به کاستی‌ها و نقایص موجود، می‌توانند با پیگیری دلسوزانه مشکلات و تشریح نظام مسائل کشور، زمینه حل مشکلات را فراهم آورده و بازویی توانمند برای رفع تهدیدها و تقویت فرصت‌ها و عامل تعامل و همدلی مردم و مسئولین باشند.

یک خبرنگار اگر تزریق امید، جهاد تبیین و مطالبه‌گری اخلاق مدارانه را با رویکرد امانت، دقت و سرعت به عنوان اصول فعالیت خود قرار دهد، منشأ تحولی عظیم خواهد بود که افکار را به سمت حقیقت رهنمون می‌سازد و در واقع می‌توان از آن به عنوان مصداقی نو از آمر به معروف و ناهی از منکر در عصر ما نام برد.

این روزها نقش رسانه های آزاد و حق مدار را در انعکاس آلام، مصیبت‌ها و اندوه مردم غزه به وضوح می‌بینیم. خبرنگارانی که علی رغم فشار و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، جهان را به خروش و شور مبارزه با اسرائیل در آورده‌اند و این نشان از عظمت نقش خبرنگار دارد.

۱۷ مرداد روز خبرنگار را به همه برادران و خواهران خبرنگار و فعالین حوزه خبر و رسانه تبریک می‌گویم و ضمن آرزوی موفقیت و بهروزی برای این عزیزان، نام و یاد شهید صارمی و دیگر خبرنگاران شهید را گرامی می‌دارم.


#آیت_الله_حسینی_بوشهری

#روز_خبرنگار

#رسانه

#خبرنگار

#پیام_تبریک

انتظارات جامعه از تحصیلات می‌تواند منجر به نارضایتی شود

یک روانشناس خانواده گفت: قالب‌های ذهنی و انتظارات جامعه از تحصیلات می‌تواند منجر به نارضایتی و عدم رضایت شغلی و زندگی شود.

به گزارش رسانه نو ، سعید عزیزی روانشناس خانواده در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور(چالش ها و فرصت ها؛ رویکردها و راهبردها) که در مشهد مقدس درحال برگزاری است در تحلیل خود به تفاوت‌های بارز بین نسل‌های دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ پرداخت اظهار کرد: هر نسل از طریق سریال‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی که با آن‌ها بزرگ شده‌اند، تفاوت‌های عمده‌ای را تجربه کرده‌اند.

وی اشاره کرد: نسل دهه ۸۰، به‌عنوان نسلی متفاوت شناخته می‌شوند که ممکن است باعث چالش‌هایی برای استادان و مربیان شود.

این روانشناس خانواده در ادامه به تفاوت‌های عمده در بهره هوشی (IQ) نسل‌ها پرداخت و توضیح داد: میانگین IQ دانش‌آموزان دهه ۵۰ و ۶۰ بین ۹۰ تا ۱۱۰ بوده، در حالی که این مقدار برای دانش‌آموزان دهه ۷۰ تا ۱۱۸ و برای دهه ۸۰ تا ۱۳۰ افزایش یافته است.

عزیزی بیان کرد:  افزایش IQ می‌تواند با مشکلاتی همچون تنبلی جسمی و بی‌انگیزگی همراه باشد.

وی همچنین به ویژگی‌های مشترک در افراد با IQ بالا اشاره و بیان کرد که این افراد معمولاً کنجکاوی بالا، ریسک‌پذیری، و گرایش به قانون‌گریزی دارند. او تأکید کرد که این ویژگی‌ها می‌توانند منجر به مشکلاتی در زمینه‌ی تحصیلی و اجتماعی شوند.

عزیزی به مشکلاتی چون بلوغ زودرس، روابط جنسی در سنین پایین، و افزایش حس خودکشی و مهاجرت در نسل جدید اشاره کرد و از خانواده‌ها و مربیان خواست تا با این نسل بیشتر صحبت کرده و مشکلات آنان را درک کنند.

این روانشناس خانواده، در ادامه تحلیل خود به نشانه‌های بارز IQ در نسل‌های دهه ۸۰ و ۹۰ پرداخت و تأکید کرد: که ویژگی‌هایی مانند کنجکاوی، ریسک‌پذیری، و قانون‌گریزی در این نسل‌ها بسیار مشهود است.

وی افزود: این نسل‌ها معمولاً با بی‌نظمی و عدم توجه به نظم در امور خود مواجه‌اند، به طوری که می‌توان این را در اتاق‌های بی‌نظم و پر از آشفتگی آنها مشاهده کرد.

این روانشناس خانواده، با اشاره به اینکه افزایش IQ در این نسل‌ها با سه چالش اصلی همراه است، اظهار داشت: دانش‌آموزان نسل جدید، به‌خصوص از سنین بلوغ به بعد، نسبت به دروس آکادمیک حساسیت نشان می‌دهند و معمولاً این دروس را پس می‌زنند.

عزیزی اشاره کرد: بسیاری از دانش‌آموزان نخبه در سال‌های آخر دبیرستان از تحصیلات فاصله می‌گیرند و به دنبال راه‌های دیگری برای موفقیت هستند. او این مسئله را به عنوان چالشی جدی برای سیستم آموزشی کشور دانست و خواستار بررسی و اصلاحات در این زمینه شد.

وی با بیان اینکه  نسل جدید با مسائل اعتقادی و اخلاقی نیز درگیر است. توضیح داد: این نسل، برخلاف نسل‌های گذشته که به مسائل نقلی و سنتی بیشتر توجه می‌کردند، به سمت عقل‌محوری و تحلیل‌گری پیش می‌رود. این تفاوت دیدگاه‌ها باعث می‌شود که نسل جدید با برخی از ارزش‌ها و باورهای قدیمی به چالش برخیزد و نیازمند تعامل و درک متقابل بیشتری از سوی والدین و مربیان باشد.

این روانشناس خانواده، در ادامه به تجربیات شخصی خود اشاره کرد و بیان کرد: قالب‌های ذهنی و انتظارات جامعه از تحصیلات می‌تواند منجر به نارضایتی و عدم رضایت شغلی و زندگی شود.

عزیزی تأکید کرد: باید به استعدادها و علاقه‌های واقعی کودکان توجه کرد و آنها را در مسیرهایی که به آنها علاقه‌مند هستند، هدایت نمود.

وی با اشاره به تجربه شخصی خود از تغییر رشته به علوم انسانی، بیان کرد که یافتن مسیر درست و همسو با علاقه‌های فردی می‌تواند به موفقیت و رضایت بیشتری منجر شود.

این روانشناس خانواده، بیان کرد: والدین و مربیان باید از قالب‌های سنتی و محدودکننده دوری کنند و به کودکان اجازه دهند که مسیرهای جدید و متفاوتی را تجربه کنند.

عزیزی در پایان به ضرورت بازنگری در سیستم آموزشی و تربیتی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: باید فضایی فراهم شود که نسل جدید بتواند به صورت آزادانه‌تر و با انگیزه بیشتری به تحصیل و فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازد. وی از همه دستگاههای اجرایی و تربیتی خواست که با نگاهی باز و حمایتی به نسل جدید نگاه کنند و به آنها کمک کنند تا به بهترین نسخه از خودشان تبدیل شوند.

این روانشناس خانواده، با اشاره به ویژگی‌های بارز این نسل‌ها همچون کنجکاوی، ریسک‌پذیری و قانون‌گریزی، اظهار داشت که این ویژگی‌ها در این نسل‌ها بسیار مشهود است و منجر به بی‌نظمی در امور روزمره آنها شده است. /

منبع : مجله اینترنتی کارگاه آموزشی

طراحی و اجرای کارگاه آموزشی : مدیریت به سبک اساتید دانشگاه

- - -

کارگاه آموزشی مدیریت به سبک : ( استاد دانشگاه ) توسط دکتر حجت بقایی طراحی و اجرا می شود .

به گزارش  رسانه نو ، دکتر بقایی در گفتگویی با  روابط عمومی کارگاه گفت : برای آگاهی شخصی مطالعاتی داشتم راجع به نحوه تدریس برخی اساتید در دانشگاهها و موسسات آموزشی که زمینه ای شد برای طراحی این کارگاه ، که برای انتقال تجربه ارتباط با افرادی که با آنها سروکار داریم.

حالا این افراد می توانند دانشجویان یا کارمندان باشند .

استاد در کلاس مدیر است و کنترل کلاس در اختیار اوست ، و این مورد در برخی موارد کمتر مورد توجه قرار می گیرد . 

ایشان در پایان افزود : در اینجا سرتیتر برخی مواردی را که در کارگاه توضییح می دهیم برای شما هم می گویم ، تا شاید برخی مخاطبین علاقمند به پیگیری در این زمینه شوند. 

سرفصلهای کارگاه به شرح زیر است : ۱- خود را به عنوان استاد قبول نمایید( خودتان را به عنوان مدیر قبول نمایید )

۲-تواناییهای ارتباطی خود را ارتقا دهید

۳- دیدگاه دانشجویان به خودتان را بدانید. ( از دیدگاه کارمندان نسبت به خود آگاه شوید.)

۴- همیشه آماده پاسخگویی به انتقادات باشید.

۵- اطلاعات خود را مطابق با انتقادات ، درخواستها ، نیازها و مسایل افزایش دهید.

۶- با همکاران هم رده خود راجع به شیوه کارتان گفتگو کنید

۷- نحوه برخورد دیگران با مراجعین را مشاهده و مطالعه نمایید

۸-یک مشاور و راهنمای مورد اعتماد برای خود انتخاب نمایید 

۹- قدرتهای خود را شناسایی کنید

۱۰- در خلوت خود از کارتان لذت ببرید

۱۱- عوامل و فنون سرّی و پنهان کار خود را شناسایی کنید

۱۲- تمرکز بر صلاحیتها و مهارتهای کلیدی خود

۱۳- قبل از شروع برنامه ریزی کنید و خود را برای کارتان آماده نمابید

۱۴- شناسایی و به کارگیری عوامل موثر و کارآمد در محیط کار

۱۵- برای استراحت برنامه داشته باشید

۱۶- با افرادی که با آنها در ارتباط هستید،تعامل امیدبخش داشته باشید

۱۷- درگروهها و انجمنهای شغلی مناسب جهت انتقال تجربیات فعالانه حضور داشته باشید

۱۸- مهارتهای نظارتی خود را تقویت کنید 

۱۹- ریزبین و دقیق باشید

۲۰- تمرکز و توجه بر دانشجویان خود( براحوال کارمندان تمرکز داشته و به ایشان توجه کنید)

۲۱- به جز موارد مورد نیاز ، ساعات حضور و ملاقات مشخص داشته باشید 

۲۲- صادق و فروتن باشید

۲۳- اسامی افراد زیر دستتان را بدانید  

۲۴- مهارتهای دیداری و شنیداری خود را افزایش دهید

۲۵- سبکهای مختلف مرتبط با شغلتان را یاد بگیرید

۲۶- با هوشهای چندگانه را آشنا شده و درباره آنها بدانید 

۲۷- سعی کنید از استرس و فشار روانی افرادی که با ایشان همکار هستید بکاهید

۲۸- بازخورد مثبت بدهید

۲۹- در موارد لازم از تنبیه مناسب استفاده نمایید 

۳۰- در صورت ضرورت و اجبار با بی نظمی و بی رغبتی افراد کنار بیایید

۳۱- به افراد در شناسایی و شکل دهی اهداف درست کمک کنید

۳۲- کارکردن را در محیطی که شما هستید لذت بخش کنید

۳۳- حس کنجکاوی افراد را زنده نگه دارید و در آنها شور و اشتیاق ایجاد نمایید

۳۴- فناوری های مرتبط با کارتان را کشف کرده ، یاد بگیرید و استفاده کنید

۳۵- همیشه خلّاق باشید

۳۶- افرادمرتبط را با فناوری روز آشنا و به استفاده درست تشویق نمایید

۳۷- در آموزشهای آنلاین شرکت کنیدو بازخوردها را ارزیابی نمایید، این جزئی از کار شماست

۳۸- همواره به دنبال پیشرفت حرفه ای باشید

۳۹- رابط خود را با افراد رده بالا مدیریت کنید

۴۰- همیشه برای خودتان قوانین طلایی در برخورد با افراد داشته باشید

۴۱- همواره اطلاعات خود را در مورد قوانین و مقررات به روز نمایید

۴۲- سوابق شغلی خود را تنظیم نمایید، جهت حضور در سمینارهای حرفه ای همیشه آماده باشید

۴۳- جلسات را مدیریت نموده و بازخوردها را بررسی و نتایج را پیگیری کنید.

۴۴- همیشه منتظر بازرس باشید و هرچندوقت نحوه کار خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید

۴۵- در سنجش واقع بین باشید، نقاط قوّت و ضعف خود را شناسایی نمایید

۴۶- مراقب بهداشت و سلامتی خود باشید

۴۷- برای خود معاونین کاربلد و مورد اعتماد انتخاب کنید ، در مواردی برخی کارها را به ایشان بسپارید

۴۸- برای استراحت و تفریح خود برنامه داشته باشید 

۴۹- ورزش کنید 

۵۰- به تغذیه خود دقّت کنید، غذای خود را آگاهانه انتخاب کنید

۵۱- حالت بدن ، نحوه تنفس و تُن صدا و نحو صحبت کردنتان را مدیریت کنید

۵۲- استرس خود را کنترل و احساساتتان را مدیریت کنید

۵۳- بدانید چه زمانی نه بگویید و پیشنهادی را رد کنید

۵۴- همیشه سر قولتان بایستید.

این پژوهشگر و گزارشگر در پایان گفت : من یک شعاری دارم و در همه کارگاههایم می گویم ، و دوست دارم اینجا هم یادآوری کنم ، بیایید با عَمَل ، عِلم را کیمیا کنیم .

این تنها راهی است که در دنیای جدید می توانیم به سلامتی از تغییر ماهیت جهان اطراف عبور کنیم‌.آگاهی همراه با عمل ناجی انسان عصرحاضر است./ منبع : مجله  اینترنتی کارگاه آموزشی

پیام تسلیت قرارگاه جهادی بانوان شمالغرب کشور به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه

رسانه نو // قرارگاه جهادی بانوان شمالغرب کشور با صدور پیامی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفتند ، متن پیام به شرح زیر است : 

اِنّا لِلّه وانّا اِلَیهِ راجِعُون 


بااندوه وتاسف فراوان شهادت  رهبرشجاع ومجاهد برجسته آقای اسماعیل هنیه رئیس دفترسیاسی حماس به محضرعالیقدر حضرت آیت الله خامنه ای رهبرشجاع انقلاب اسلامی  وجبهه مقاومت وملت سرافراز فلسطین مردم شهیدپرورایران  وخانواده وبازماندگان این شهید والا مقام تسلیت عرض میکنیم


قرارگاه جهادی سپهبدان شهید قاسم سلیمانی وصیاد شیرازی (بانوان شمالغرب کشور)